Què és l'Alimentació Viva i Crua


Quan parlem d’aliments crus i vius, ens referim a aliments d'origen vegetal, com la natura els ofereix. Sense refinar i sense processar per altes temperatures, aquests aliments preserven tots els seus nutrients. Aliments crus i vius estan nutricionalment i energèticament equilibrats, i són capaços de millorar la nostra salut i augmentar els nivells d'energia!

L'alimentació crua i l'alimentació viva són dues alimentacions diferents però al mateix temps molt similars ... Anem a descobrir més

Alimentació Crua

Com Alimentació crua normalment es considera una alimentació vegetal que no es processa a temperatures superiors a 42 °C, tenint en compte que aquesta temperatura pot variar lleugerament per diferents nutrients i substàncies en els aliments. Quan escalfem o cuinem aliments per sobre de 42 °C, els seus nutrients comencen ràpidament a degradar-se, molts es desnaturalitzen i es tornen inutilitzables pel nostre cos.

El principi de l'alimentació crua és evitar les tècniques de processament que adulteren les propietats naturals i nutrients en els aliments, especialment els enzims.

Els millors exemples d'aliments crus?

Bàsicament tot el regne vegetal! Verdures, fruites, llavors, fruits secs, cereals, llegums, algues, plantes silvestres, bolets, arrels, espècies i herbes.

L'Alimentació viva

L'Alimentació viva és bàsicament alimentació crua, però amb un benefici addicional, doncs no només conté força vital i nutrients inalterats igual que els aliments crus, sinó que també pot donar vida! Penseu en llavors, grans, llegums i fruits secs, tots els quals es poden activar mitjançant el remull i germinar per crear una nova planta o un arbre, i aquí és on la seva verdadera força vital radica.

Quins són els millors exemples d'aliments vius?

Els germinats i brots són els millors representants del grup d'aliments vius amb els seus super alts continguts en nutrients i enzims, convertint-los en un dels aliments terrestres més nutritius del planeta. Diverses investigacions demostren que germinar disminueix antinutrients, mentre augmenta notablement els nivells d'aminoàcids, els nivells de vitamines, la disponibilitat de minerals, els nivells d'oxigen, nivells de fitonutrients, entre altres. Germinats i brots resulten ser de 10 a 30 vegades més nutritius que les millors verdures crues, el que els fa un veritable superaliment!

Potser ara us pregunteu com es prepara el menjar cru. Bé, hi ha molts mètodes des dels més bàsics com tallar, esprémer, barrejar i triturar; a les tècniques més avançades com la fermentació, el marinat, germinació i deshidratació. Molts d'aquests milloren les propietats i/o biodisponibilitat de nutrients!

Els aliments crus i vius representen una totalitat nutricional i energètica intacta - vitamines, minerals, aminoàcids (proteïnes), àcids grassos (greixos), carbohidrats, fitonutrients, enzims, hormones vegetals, oxigen, càrregues bio-elèctriques i altres cofactors - tots ells són importants per a la funció òptima del cos, i que són més eficaces i utilitzables en el seu estat natural=inalterat.

A Petit Brot ens centrem en aquests aliments, ja que simplement són bombes nutricionals capaces de millorar la nostra salut i portar vitalitat a la nostra vida!


Per què Aliments Crus i Vius són bons per mi?

Aliments crus i vius són reconeguts per la seva capacitat de millorar els nostres nivells d'energia, enfortir el sistema immunològic, millorar la digestió, contribuir amb la desintoxicació, reduir la inflamació en el cos i ajudar en la pèrdua de pes, entre d'altres. A més, poden disminuir el risc de desenvolupar malalties cròniques i degeneratives, com la diabetis tipus 2, osteoporosi, malalties cardiovasculars, artritis, certs tipus de càncer i molt més.

Com és això possible? En paraules simples, perquè els aliments crus i vius són aliments pels quals els nostres cossos estan dissenyats.


  • Els aliments crus i vius contenen enzims que són factors bioquímics vius que activen i porten a terme tots els processos biològics en el cos com la digestió, els impulsos nerviosos, els processos de desintoxicació, funcionament d'ARN/ADN, la reparació i la curació del cos, etc. Els enzims alimentaris s'obtenen a través dels aliments que mengem, i a banda d'altres funcions, ajuden en gran mesura en la digestió dels aliments. La cocció destrueix els enzims dels aliments, i això significa que el cos necessita generar enzims del seu propi emmagatzematge. Com la nostra producció d'enzims del cos no és infinita i es redueix significativament a mesura que envellim, menjar més aliments crus i vius ajuda a preservar els nostres propis enzims, fet que exerceix un paper important en el retard del procés d'envelliment i per tant ens manté més joves!
  • Aquests aliments vius ajuden a alcalinitzar el cos, un factor clau en la construcció d'una excel·lent salut. Quan el cos està en un estat alcalí, és tan capaç d'absorbir els nutrients com per expulsar toxines de manera més eficient. Les dietes estàndard d'avui dia a base de productes d'origen animal com la carn, peix, ous, productes lactis; però també aliments processats/cuits, pa, pasta, refrescos, etc., creen un ambient àcid en el cos on la malaltia pot prosperar.
  • Aliments crus i vius també són molt rics en fitonutrients, compostos vegetals que tenen grans propietats preventives de protecció i / o malalties. Les investigacions mostren que els fitonutrients poden ajudar a reduir el risc de moltes malalties cròniques i degeneratives. Els fitonutrients també poden ajudar a retardar el procés d'envelliment, millorar la visió i la funció cerebral, entre molts altres. El processament d'aliments amb calor redueix en gran mesura o desactiva completament la majoria dels fitonutrients, com passa amb molts altres nutrients i substàncies.
  • Recordeu que cada cèl·lula del vostre cos és com una petita bateria, i els aliments crus i vius subministren la bioelectricitat que carrega aquestes bateries, que a la vegada millora la vostra salut a nivell cel·lular. Una interessant visió de l'energia bioelèctrica dels aliments crus i vius es pot veure clarament en les fotografies Kirlian que plantegen com una representació visual dels elements vius en els aliments. Aquest procés fotogràfic mostra les descàrregues elèctriques que, naturalment, emanen luminescentment de tots els éssers vius, com flamarades d'aura que envolta el subjecte. La brillantor en aliments crus és lluminosa i radiant. Si la comparem amb els aliments cuinats, aquest tenen una brillantor gairebé totalment absent. Un simple exemple de la força vital dins de les llavors, grans, llegums i fruits secs crus és que, si es donen les condicions adequades, aquests germinaran i creixeran, creant tota una nova vida. Ara, agafeu versions cuinades de tots els aliments esmentats, planteu-les i vegeu si una planta creix... es podriran en lloc de brotar, i no apareixeria mai una nova planta. Amb això, es pot veure que hi ha força vital en els aliments crus i aquest és un dels beneficis que esteu perdent amb el consum d'aliments cuinats.
  • Les hormones vegetals són hormones d'ocurrència natural en les plantes, i són el "llenguatge" (molècules de senyalització) entre les cèl·lules, essent responsables de la regulació dels processos cel·lulars. Els investigadors han observat, entre altres beneficis, que algunes hormones vegetals tenen la capacitat de senyalització) entre les cèl·lules, essent responsables de la regulació dels processos cel·lulars. Els investigadors han observat, entre altres beneficis, que algunes hormones vegetals tenen la capacitat de combatre les cèl·lules canceroses humanes. Les hormones vegetals són sensibles a la calor de manera que es desnaturalitzen en cuinar, per això és important obtenir-les a partir de la ingesta d’aliments crus.
  • Les verdures i les fruites contenen abundant oxigen i aigua, els quals es redueixen dràsticament durant la cocció. L'oxigen és essencial pel procés de la digestió i absorció de nutrients, doncs ha d'estar present per tal que les nostres cèl·lules absorbeixin els nutrients de manera efectiva.
  • Cuinar greixos canvia la seva estructura molecular d'una manera que altera l'estructura de la cèl·lula i altera la funció cel·lular. Els hidrats de carboni i proteïnes també es veuen afectats negativament durant la cocció. Fins i tot la fibra en l'aliment perd les seves propietats de neteja de còlon quan es cuina.

I així i tot, encara hi ha més raons...

  • Quan mengem aliments cuinats el nostre cos reacciona amb un procés anomenat leucocitosi digestiva. El terme leucocitosi refereix a un augment en cèl·lules blanques de la sang, indicant que el cos està en mode d'atac. Leucocitosi passa comunament quan estem malalts, els nostres glòbuls blancs surten per protegir-nos, però també passa quan mengem aliments cuinats, el que significa que el nostre cos reacciona als aliments cuinats com un invasor i no una font de nutrició i energia. Recordeu que aquesta reacció no es produeix després de menjar aliments crus i vius (sense cuinar).
  • Els aliments crus i vius són els aliments pels quals el nostre sistema digestiu està dissenyat, donen suport naturalment a una correcta digestió i moviment intestinal, així com un bon funcionament al sistema immunològic. Teniu en compte que un impressionant 80% del nostre sistema immunològic es basa en l'intestí, pel que realment és important el que mengem i bevem, i com ho preparem!
  • En triar aliments crus i vius ecològics/biodinàmics esteu dient NO a la modificació genètica dels aliments, NO a l'explotació animal, NO a la utilització de pesticides, herbicides, fungicides sintètics, fertilitzants artificials i altres substàncies nocives utilitzades de forma estàndard en l'agricultura convencional. I estareu dient SÍ a una alimentació més nutritiva, SÍ a una vida més saludable, SÍ a les pràctiques agrícoles sostenibles que respecten més el medi ambient i els animals que hi viuen, SÍ a un futur més brillant per a tots!

Hi ha algunes excepcions en què la cocció pot alliberar certs nutrients o fer-los més biodisponibles del que serien en aliments crus, no obstant, això passa en pocs casos. Els beneficis nutricionals generals de menjar aliments crus i vius, superen en gran mesura els pocs beneficis nutricionals dels aliments cuinats.

Certament no necessiteu seguir una dieta 100% crua i viva per aconseguir una salut òptima a llarg termini, però tracteu de menjar tant com us sigui possible, idealment al voltant del 75%. Tingueu present que com més aliments crus i vius consumiu, millor i més saludables us sentireu!